۱۳۹۴ تیر ۱۰, چهارشنبه

مقاومت ایران- ثبت رسمی بیانیه ۳۸ شخصیت برجسته آمریکا (رابطه با اپوزیسیون ایران)

رکورد کنگره آمریکا مجله رسمی کنگره ایالات متحده نوشت:

روز 24ژوئن 2015 (3تیر) در 114مین اجلاس کنگره آمریکا، تام مک کلینتاک نماینده جمهوریخواه کنگره بیانیه 38 شخصیت ایالات متحده آمریکا با عنوان ابتکارعمل سیاسی در قبال ایران، شکستن بن‌بست، رابطه با اپوزیسیون ایران را به‌عنوان تبصره الحاقی ارائه داد و متعاقباً متن این سند در رکورد کنگره، مجله رسمی کنگره ایالات متحده به ثبت رسید.

اهداء بیانیه 38 شخصیت برجسته آمریکا به مریم رجوی
اهداء بیانیه 38 شخصیت برجسته آمریکا به مریم رجوی
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

سند این بیانیه در اجتماع عظیم ایرانیان در پاریس روز 23خرداد (13ژوئن)، توسط شخصیتهای سیاسی و نظامی و دولتمردان برجسته آمریکایی قرائت گردید و به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی اهدا شد.
در این بیانیه چنین آمده است:
این ابتکارعمل نشأت‌گرفته از نگرانیهای ما برای امنیت ملی کشورمان، و عدالت و فرصت برای میلیونها شهروند عرب و ایرانی است که آینده‌شان با تحولات جاری رقم می‌خورد و برای مردم ایران که به‌مدت بیش از 35سال، تحت سلطه رژیم مستبد حاکم بر ایران از بنیادی‌ترین حقوق خود محروم بوده‌اند.
ما همچنین نگران امنیت و حفاظت اعضای اپوزیسیون ایران هستیم که در کمپ لیبرتی در عراق محصور شده‌اند.
کسانی که دولت ما از طریق ارتش خود قول مکتوب حفاظت به آنها داده است.
ما به فشار فوری از سوی دولتمان به دولت عراق فراخوان می‌دهیم، تا به اذیت و آزار اعضای سازمان مجاهدین خلق که هم‌چنان در عراق هستند خاتمه بدهد.
ما چهار ابتکارعمل زیر را به دولتمان و به کاندیداهای فعلی و محتمل ریاست‌جمهوری آمریکا در هر دو حزب توصیه می‌کنیم که هدف آن کاهش نزاع در سراسر خاورمیانه است. از جمله، از طریق به‌رسمیت ‌شناختن این واقعیتها، ایستادن بر سر اصول آمریکا و نرم‌های بنیادین بین‌المللی و مخالفت با نقش مخرب رژیم ایران در منطقه:
اول- در مورد موضوع اتمی، ما از یک راه‌حل مسالمت‌آمیز در صورتی‌که از طریق دیپلوماسی قابل حصول باشد، حمایت می‌کنیم. ولی درعین‌حال، قویاً معتقدیم که چنین راه‌حلی، نه از طریق امتیاز دادن به رژیم ایران، بلکه با روشن‌ساختن کامل این امر حاصل می‌شود ‌که رژیم ایران از هر گونه فرصت محتمل برای کسب بمب اتمی، محروم خواهد شد.
دوم- نقش مخرب رژیم ایران در سراسر منطقه باید مهار و جلوی آن گرفته شود. رژیم ایران نه تنها بخشی از راه‌حل نیست، بلکه بخش عمده مشکل است.
موفقیت یک استراتژی ایجاد ثبات درازمدت در منطقه، منوط به خاتمه‌دادن به دخالتهای شوم و مخرب رژیم ایران در سوریه، عراق، یمن، لبنان و دیگر کشورهاست.
سوم- ما باید در مورد نقض جدی حقوق‌بشر توسط رژیم که در داخل ایران ادامه دارد، هوشیارتر باشیم و بیشتر موضعگیری کنیم. سیاست ما در قبال تجاوزات داخلی و خارجی رژیم ایران علیه معیارهای بین‌المللی، دیگر نمی‌تواند گروگان مسأله اتمی باشد.
و سرانجام- هسته مرکزی رویکرد ما قرار گرفتن در کنار 80 میلیون مردم ایران و آمال آنها، به‌همراه مردم همه‌جا، برای آزادی و حاکمیت مردمی بر پایه اصول دموکراتیک است.
رابطه و تعامل با اپوزیسیون دموکراتیک، برای سالیان حلقه مفقوده سیاست آمریکا، تحت رهبری هم جمهوریخواهان و هم دموکراتها، بوده است....... ادامه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر